دسته‌بندی نشده

معرفی انواع صندلی های گیمینگ

بهترین صندلی های گیمینگ در بازار

بهترین صندلی گیمینگ

صندلی های گیمینگ یکی از لوازم و تجهیزاتی است که امروزه طرفداران مخصوص به خود را دارد. این صندلی ها می توانند در تمامی فضاهای گیمنیگ از جمله گیم نت ها و اتاق های بازی در منزل مورد استفاده قرار بگیرند. در

این مقاله قصد داریم به معرفی انواع صندلی گیمینیگ بپردازیم و آن ها را از نقطه نظرات متفاوتی مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: چیدن اتاق گیمینگ

ویژگی های منحصر به فرد صندلی های گیمینگ

ویژگی های منحصر به فرد صندلی های گیمینگ

  • سایز صندلی گیمینگ

صندلی های گیمینگ اندازه ای بزرگتر از صندلی های معمولی دارند و از این نظر در انواع کوچک، متوسط و بزرگ قرار دارند. سایز این صندلی ها برای هر فردی متناسب با قد فرد در نظر گرفته می شود.

بر این اساس صندلی های کوچک برای افرادی در نظر گرفته شده که دارای قدی تا 170 سانتی متر هستند، سایز متوسط برای افرای که دارای حداکثر قد 190 سانتی متر هستند و افرای که دارای قدی بیش از 190 سانتی متر هستند می بایست از نوع بزرگ صندلی گیمینگ استفاده نمایند.

توجه داشته باشید که صندلی هایی که دارای سایز بزرگتری هستند دارای قدرت تحمل وزن های بالاتر هستند و از این نظر می توانند مقاوم تر باشند.

  • ارگونومی راحت

یکی دیگر از ویژگی های انواع صندلی گیمینگ حالت ارگونومی و قرار گیری کمر و ستون فقرات بر روی این صندلی ها است.

تمامی انواع این صندلی ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع دسته ها، تنظیم ارتفاع صندلی، تغییر زاویه تکیه گاه صندلی، تنظیم نوع حالت نشمینگاه به صورت ثابت یا حالت متحرک و تاب خوردن را دارند.

تمامی این موارد باعث می شوند که تمامی برند ها و انواع صندلی های گیمینگ موجود در بازار های داخلی و بین المللی بتوانند متناسب با شرایط جسمی و فیزیکی کاربر تنظیم شوند.

  • جنس و متریال صندلی های گیمینگ

در انواع مرغوب و با کیفیت صندلی گیمینگ از فوم استفاده می کنند که می تواند راحتی بسیاری را برای اشخاص فراهم آورد.

در صورتی که صندلی گیمینگ شما از متریال مرغوبی ساخته نشده باشد در طولانی مدت احساس راحتی نخواهید داشت و با انواع درد های کمر و ستون فقران و سرشانه مواجه خواهید شد.

لذا در هنگام خرید صندلی گیمینگ به تمامی این موارد توجه ویژه داشته باشید و صندلی گیمینگی خریداری کنید که بتواند طولانی مدت دوام داشت باشد و علاوه بر آن از مواد مرغوبی ساخته شده باشد.

به طور کلی تمامی صندلی های گیمینگ از سه نوع چرم، پارچه و Mesh تولید می شوند. هر کدام از انواع این صندلی ها دارای مزیت ها و معایب مخصوص به خود هستند و باید ان ها را بر حسب سلیقه و اولویت های خود انتخاب کنیم.

جنس صندلی گیم

جنس صندلی گیم

  • صندلی های چرم: صندلی های چرمی دارای زیبایی ظاهری بسیار بالایی هستند و می توانند ظاهر بسیار لوکسی را به فضای گیمینگ شما بدهد. توجه داشته باشید که صندلی ای که خریداری می کنید از چرم واقعی باشد، در غیر این صورت و در صورت استفاده از چرم PVC و یا PU به جای چرم اصلی، دیگر صندلی کاربردی همانند صندلی چرم را نخواهد داشت. این صندلی ها به دلیل نداشتن منافذ جهت تهویه هوا بعد از مدت زمانی که شخص بر روی آن بنشیند گرم شده و موجب عرق کردن فرد می شود و حس ناخوش ایندی را در فرد ایجاد می کند. همچنین این صندلی بعد از مدت زمان کوتاهی پوسته رویی آن ها ترک بر می دارد و پس از مدتی پاره می شود. لذا در هنگام خرید صندلی چرم به اصل بودن چرم آن توجه ویژه داشته باشید.
  • صندلی های پارچه ای: صندلی های پارچه ای در مقایسه با صندلی های چرمی گرمای کمتری ایجاد می کنند و بهتر می توانند گرما را دفع کنند. اما در مقابل، مقاومت صندلی های پارچه ای در برابر ریختن مایعات از صندلی های چرمی پایین تر است و همچنین ممکن است که راحتی صندلی های پارپه ای به اندازه صندلی های چرمی نباشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق خواب

صندلی های Mesh:

نوع دیگری از صندلی های گیمینگ تولید می شوند که به نام مش در بازار وجود دارند. این نوع صندلی ها به دلیل نوع پارچه ای که در ساختار آن ها مورد استفاده قرار می گیرد دارای قدرت تهویه هوای بسیار مطلوبی هستند و می توانند جایگزین صندلی های پارچه ای شوند.

  • استایل و ظاهر صندلی

صندلی های گیمینگ دارای زیبایی ها و جذابیت های فوق العاده ای هستند و اساسا دلیل خریداری کردن این صندلی صرفا راحتی در هنگام بازی نیست و بسیاری از افراد صندلی های گیمنیگ را به دلایل زیبایی خریداری می کنند.

لذا طبیعی است که تولید کنندگان این نوع صندلی، این ویژگی را در اولویت های خود قرار می دهند و برای دیزاین صندلی های گیمینگ همواره به دنبال ایده ها نو و تازه هستند.

یکی از ایده های بسیار جذابی که در صندلی های تولید شده توسط برخی از کمپانی های خارجی به کار گرفته شده است،

استفاده از لامپ های نورپردازی در قسمت های مختلف صندلی گیمینگ است که این کار می تواند در تاریکی جلوه خارق العاده ای را به فضای گیمینگ بدهد و جذابیت این فضاا را دو چندان کند.

  • صندلی گیمینگ Cougar Armor One

Cougar Armor One

یکی از برترین های برند صندلی های گیمینگ که در دنیا بسیار شناخته شده است،

صندلی گیمینگ Cougar Armor One است.

این نوع صندلی دارای امکانات قابل قبولی است و می تواند انتظارات شما را در زمینه یک صندلی گیمینگ حرفه ای به طور کامل براورده کند.

این صندلی از رویه PVC ساخته شده است اما تولید کنندگان این کمپانی ادعا دارند که این صندلی می تواند تهویه هوای بسیار مناسبی را برای کاربر ایجاد کند و از این نظر مشکلی در طراحی این صندلی وجود ندارد.

این صندلی به قابلیت تنظیم ارتفاع نیز مجهز است و می توان با توجه به قد فرد ارتفاع آن را تنظیم نمود.

توجه داشته باشید سری های صندلی های گیمینگ آرمور بیشتر مناسب افراد با قد متوسط طراحی شده است و برای افرادی که قدی بالاتر از 190 دارند کارایی چندان مناسبی ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی یکی از المان های جذاب اتاق های گیمینگ، یعنی صندلی های گیمینگ پرداختیم و ویژگی ها و انواع آن ها را بررسی نمودیم.

امیدواریم با در نظر گرفتن تمامی این نکات صندلی گیمینگ مناسب خود را خریداری کنید و از قرار دادن در فضای اتاق گیمینگ خود نهایت لذت را ببرید.

فروشگاه دهکده چوب برترین تولید کننده انواع میز ناهار خوری با نازلترین قیمت.