میز ناهار خوری

میز ناهار خوری گرد ، مزایا و معایب

میز ناهار خوری گرد
 
یونانی‌ها را می‌توان اولین کسانی دانست که از میز ناهار خوری استفاده کردند. آن‌ها از میزها و نیمکت‌های سنگی یا چوبی‌ که در اتاق‌های غذاخوری قرار داده بودند بهره می‌بردند. از حدود قرن شانزدهم استفاده از میزهای ناهارخوری رواج بیشتری پیدا کرد؛ اگرچه شکل و ظاهر این میزها با میزهای امروزی تفاوت زیادی داشت. امروزه انواع میزهای ناهارخوری را تقریبا می‌توان در همه خانه‌ها پیدا کرد. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توانیم به میز ناهار خوری گرد اشاره داشته باشیم.
میزهای ناهارخوری یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه هستند. جایی که خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند، با هم گفت‌وگو می‌کنند، غذا و عصرانه می‌خورند و لحظات خوشی را با هم می‌گذرانند. انتخاب درست میز نهارخوری می‌تواند به شما کمک کند این لحظات را بهتر و در فضای صمیمانه‌تر و دوست‌داشتنی‌تری بگذرانید و از بودن در کنار عزیزانتان لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم به تعدادی از ویژگی‌های میز ناهار خوری گرد بپردازیم تا شما بتوانید برای خریدن آن‌ها بهتر تصمیم بگیرید.
 

شکل و اندازه فضا

برای انتخاب میز ناهار خوری گرد، لازم است ابتدا بدانیم مزایا و معایب آن‌ها چیست تا بتوانیم باتوجه‌به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشیم.

یکی از اولین نکات در انتخاب این میزها توجه به شکل و اندازه فضایی است که برای آن در نظر گرفته‌ایم. انتخاب میز متناسب با شکل فضا، تعادل و زیبایی را افزایش می‌دهد. بهتر است میزهای گرد در فضاهای گرد یا مربع شکل قرار بگیرند تا هماهنگی در فضا ایجاد شود. فضاهای مستطیلی برای این میزها زیاد مناسب نیستند و تناسب خوبی در فضا ایجاد نمی‌کنند.

همچنین بهتر است این میزها در وسط فضا استفاده شوند تا فضای پرت ایجاد نکنند. برای اتاق‌های کوچک میزهای ناهار خوری گرد نسبت به میزهای مستطیل یا مربعی گزینه بهتری هستند. میزهای ناهار خوری گرد می‌توانند هم در فضاهای رسمی و هم غیررسمی استفاده شوند و از این نظر محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کنند.

استفاده از یک میز گرد در فضایی کوچک

 

 

از یک میز ناهار خوری چه می‌خواهید؟

کاربرد اصلی میز را در نظر بگیرید. میزهای گرد فضایی صمیمی ایجاد می‌کنند. همه می‌توانند به‌راحتی یکدیگر را ببینند و با هم صحبت کنند و جلب‌توجه افراد برای صحبت‌کردن آسان‌تر است؛ در نتیجه این میزها برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی بسیار مناسب هستند. از طرفی این میزها نمی‌توانند برای جمع‌هایی با تعداد زیاد، انتخاب مناسبی باشند؛ چون ارتباط افراد با هم و دسترسی آن‌ها به مرکز میز دشوار می‌شود.

مزیت‌های میز ناهار خوری گرد

اگر بچه‌ کوچک دارید، یک میز گرد می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این میزها گوشه تیز ندارند؛ بنابراین نیازی نیست که نگران برخورد کردن فرزندتان با میز باشید. همچنین حرکت کردن اطراف این میزها راحت‌تر از میزهای مستطیلی یا مربع شکل است و افراد می‌توانند به‌راحتی اطراف میز رفت‌وآمد کنند؛ بدون اینکه نیازی به برخاستن بقیه افراد باشد؛ چیزی که احتمالا در میزهای مستطیلی‌ که در فضای مستطیلی قرار گرفته‌اند امکانش نیست!

یکی دیگر از مزایای میز ناهار خوری گرد این است که محدودیت کمتری در تعداد صندلی برای شما ایجاد می‌کنند. نیازی نیست نگران تعداد مهمان‌هایتان باشید، می‌توانید به‌راحتی با اضافه ‌کردن چند صندلی همه را دور هم جمع کنید و از همنشینی با هم لذت ببرید.

همان‌طور که اشاره کردیم میزهای گرد انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک هستند. شما می‌توانید آن‌ها را در مکان‌هایی استفاده کنید که برای انواع دیگر مناسب نیستند. این میزها می‌توانند داخل آشپزخانه یا در گوشه کوچکی به‌عنوان میز صبحانه به کار روند و فضای کمتری را اشغال کنند.

پیشنهاد می‌کنیم از میزهای گردی که پایه‌هایشان دور میز قرار دارد صرف‌نظر کنید. این پایه‌ها به صندلی‌ها و پای شما برخورد کرده و حرکت شما و جا گرفتن صندلی‌ها دور میز را دشوار می‌کنند. میز ناهار خوری گردی که به‌جای چندپایه در اطراف، تنها یک‌پایه در وسط دارد انتخاب بهتری است.

 

چیدمان اتاق غذاخوری با میز ناهار خوری گرد


 معایب میزهای ناهار خوری گرد


در بررسی میز ناهار خوری گرد، برای اینکه بتوانیم دید بازتری برای انتخاب به شما بدهیم، لازم است تا معایب این میزها را هم بیان کنیم. همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم این میزها نمی‌توانند انتخاب جالبی برای دورهمی‌های بزرگ باشند.
در آن صورت فاصله افراد از هم زیاد می‌شود و نمی‌توانند راحت با هم ارتباط برقرار کنند و برای صحبت‌کردن احتمالا باید فریاد بزنند!
همچنین چون شعاع میز زیاد است، همه نمی‌توانند به‌راحتی به وسط میز دسترسی داشته باشند. برای مجالسی که تعداد افراد زیاد است میزهای مستطیل شکل انتخاب مناسب‌تری هستند.

البته یکی از انواع میزهای گرد، میزهای گردان است. این میزها با داشتن قسمت گردی در وسط میز که قابلیت چرخش دارد و به میز حالت دوطبقه می‌دهد، دسترسی همه افراد روی میز را به وسط میز راحت‌تر می‌کنند و بدین ترتیب می‌توانند برای جمعیت‌های بیشتر استفاده شوند.

علاوه بر این، میز ناهار خوری گرد بزرگ نسبت به یک میز مستطیلی بزرگ، فضای بسیار بیشتری را اشغال می‌کند؛ درحالی‌که بیشتر اتاق‌های غذاخوری آن‌قدرها هم بزرگ نیستند.

همچنین برای اینکه این میزها فضای مرده در اطراف خود ایجاد نکنند لازم است تا در وسط اتاق قرار بگیرند؛ بنابراین اگر قصد دارید میزتان را کنار دیوار بگذارید میزهای ناهارخوری گرد گزینه مناسبی برای شما نیستند.

میز ناهار خوری گرد در دکوراسیون کلاسیک

 

میز مناسب خود را انتخاب کنید

میز ناهار خوری می‌تواند فراتر از سطحی برای غذا خوردن باشد؛ گاهی مکانی برای کار با لپ‌تاپ، گاهی میزی برای مشق نوشتن بچه‌ها، گاهی جایی برای آماده‌ کردن وسایل آشپزی.

شما باید باتوجه‌به نیاز خود، فضایی که دارید و تعداد افرادی که قرار است دور میز بنشینند، میزتان را در مناسب‌ترین جنس و بهترین شکل انتخاب کنید و با نزدیکانتان دور آن وقت بگذرانید.

میزهای گرد می‌توانند در جنس‌های مختلف مثل شیشه، چوب و… ساخته شوند و این به نیاز، سلیقه و بودجه شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید.

میز غذاخوری گرد
یک میز ناهار خوری گرد شیشه‌ای

 

نتیجه‌گیری

میزهای گرد هم می‌توانند انتخاب مناسبی باشند و هم نامناسب! این بستگی به شرایط شما از جمله فضا و استفاده آن دارد. به‌طورکلی همان‌طور که گفته شد این میزها برای مکان‌های کوچک گرد یا مربع شکل می‌توانند گزینه‌ای فوق‌العاده باشند. ارتباط راحت‌تر افراد و ایجاد فضایی صمیمی‌تر، ترغیب افراد به شرکت بیشتر در گفتگوها، دسترسی بهتر به مرکز میز و رفت‌وآمد راحت از جمله ویژگی‌های مثبت میز ناهار خوری گرد هستند.

در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های مثبت و منفی یک میز ناهار خوری مدل گرد را بررسی کنیم و به شما دید بهتری برای انتخاب میز مورد نیازتان بدهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

برای خرید میز ناهار خوری از طریق وبسایت و یا اینستاگرام ما اقدام کنید .