انواع چوب ها و مواد به کار رفته

جدیدترین مدل های کتابخانه دیواری

کتابخانه دیواری

امروزه خرید جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری توسط تعداد زیادی از افراد انجام می گیرد. با دیجیتالی شدن زندگی مدرن و ظهور وسایلی مانند رایانه، تلفن های همراه و یادگیری دیجیتال، کتابخانه ها کوچک یا ناپدید شده اند. اما هیچ فناوری نمی تواند احساس داشتن یک کتاب خوب را در دستان شما شکست دهد.

خرید کتاب های کاغذی همچنان جذاب است. اگرچه کتاب ها فضای زیادی را اشغال می کنند، اما زیبایی و جذابیت مجموعه کتاب های کاغذی هرگز با تبلت ها و فایل های دیجیتال جایگزین نمی شود. کتاب ها سرگرمی های مفرح و در دسترس هستند و در عین حال می توانند لحظات معناداری و مهمی را در زندگی ما ایجاد کنند.

اگر کتابخانه خود را به درستی سازماندهی کنید، سازماندهی کتاب های خود آسان تر خواهد بود. هنگام انتخاب نوع کتابخانه و مکان مناسب نکات زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این مطلب سعی کردیم شما را با جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری  آشنا کنیم.

برای آشنایی با انواع مدل میز ناهار خوری کلیک کنید.

مدل کوچک کتابخانه دیواری

مدل کوچک کتابخانه دیواری

یکی از مشکلاتی که بسیاری از دوستداران کتاب با آن مواجه هستند، جا دادن کتاب های مورد علاقه خود در فضای محدود خانه های مدرن است. بی شک مجموعه شگفت انگیز کتاب هایی که در این سال ها جمع آوری کرده ایم نباید به دلیل کمبود فضای ذخیره سازی از بین برود. استفاده از جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری یعنی مدل قفسه های کوچک دیواری به عنوان بهترین راه حل در چنین  مواقعی می باشد. امروزه خانه ها به شیوه مینیمالیستی طراحی و ساخته می شوند. تعداد این کلبه ها هر روز در حال افزایش است. بنابراین نگهداری بسیاری از کتاب ها در چنین خانه های کوچک کمی دشوار خواهد بود. ساختن یا خرید یک قفسه کتاب دیواری کوچک راه خوبی برای نگهداری کتاب های ارزشمند و محبوب ماست.

بیشتر بخوانید: انواع کمد دیواری کم جا

مدل ساده کتابخانه دیواری

مدل ساده کتابخانه دیواری

یکی دیگر از جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری مدل ساده آن می باشد. قفسه های ساده و مینیمال می توانند انتخاب همه برای طراحی یک کتابخانه مدرن در خانه باشند. این مدل قفسه به دلیل سادگی خود با انواع دکوراسیون سازگار است و هر سلیقه ای را برآورده می کند. برای داشتن یک کتابخانه تک دیواری ابتدا باید تعداد فضاهایی را که می توان به عنوان قفسه کتاب در خانه خود استفاده کرد را مشخص کرد.

برای نصب قفسه کتاب به شرایط محیطی قسمت های انتخاب شده خانه توجه کنید تا از مناسب بودن آنها برای قرار دادن کتاب اطمینان حاصل کنید. نورپردازی در کتابخانه بسیار مهم است. به خصوص در فضاهایی که قفسه بندی در این قسمت ها قرار می گیرد. قفسه های کتابخانه باید محکم و با کیفیت باشند. مهم ترین نکته این است که قفسه ها به دلیل قرار گرفتن کتاب های سنگین خم نمی شوند.

مدل کلاسیک کتابخانه دیواری

نوع دیگری از کتابخانه دیواری، کتابخانه دیواری کلاسیک می باشد. این مدل بهترین و مناسب ترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک است. معمولاً سادگی یا پیچیدگی طراحی این کتابخانه مدل ها برای طراحان بسیار مهم است. یک کتابخانه کلاسیک شیک و جذاب که جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری است می تواند هر فضایی از خانه شما را به یک فضای کلاسیک حرفه ای تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: پرده آشپزخانه

مدل ایستاده کتابخانه

مدل ایستاده کتابخانه

مدل ایستاده نیز به عنوان جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری به شمار می آید.  تنوع در ساختار و طراحی کتابخانه دیواری بسیار زیاد است. یکی از این انواع کتابخانه های ایستاده و ثابت هستند که اغلب ایجاد و استفاده می شوند. این مدل از کتابخانه ها ابعاد بزرگی دارند که اغلب دیوار را پر می کنند و می توانند اندازه قفسه ها را با توجه به نیاز شما تنظیم کنند. ظاهر چنین کتابخانه هایی برای دوستداران کتاب کم نیست.

در واقع گوشه دکوراسیون خانه زیبا و شیک با فرهنگ و هنر تلفیق شده است. امروزه انواع مدل کتابخانه دیواری ساخته می شود تا خانه را به بهترین شکل ممکن زیباتر نشان دهند. به طور کلی اندازه کتابخانه با توجه به نیاز افراد انتخاب می شود. اگر دوست دارید کتاب بخوانید، به طور قطعی کتاب های زیادی دارید و به مکان مناسبی برای مرتب کردن آنها نیاز دارید. اما اگر کتابخانه برای ساماندهی تعداد کمی کتاب در نظر گرفته شده است انتخاب ابعاد مناسب و جمع و جور آن الزامی می باشد.

مدل فانتزی کتابخانه

مدل فانتزی کتابخانه

همیشه لازم نیست به دنبال سادگی باشید، گاهی اوقات می توانید از خلاقیت برای طراحی مدل های جدید و متفاوت استفاده کنید. لازم به ذکر است که سبک فانتزی نیز به عنوان جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری به شمار می آید. این مدل های کتابخانه ای علاوه بر کاربردی بودن می توانند زیبایی بی نظیری به دیوارهای منزل شما ببخشند. به همین دلیل است که در حال حاضر تعداد زیادی از افراد مدل فانتزی کتابخانه دیواری را انتخاب می نمایند.

مدل راهرو

مدل راهرو

پوشاندن دیوارهای راهرو با قفسه کتاب ایده ای جذاب و راه حلی عالی برای نگهداری کتاب است. باید اطمینان حاصل کنید که عرض باقیمانده راهرو برای خروج آسان کافی است. اگر راهرو شما به اندازه‌ای پهن است که از فضای کنار دیوار حداکثر استفاده را ببرید، بهتر است دیوار را از کف تا سقف با قفسه های کتاب بپوشانید. علاوه بر این، اگر از قفسه های کم کتاب استفاده می کنید، می توانید بالای آن ها دیواری را برای نصب قاب عکس و وسایل تزئینی اختصاص دهید.

لینک خارجی: خدمات سئو تکنیکال

مدل ام دی اف

ام دی اف یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه برای خرید قفسه کتاب است. زیرا تولید آن نسبتا ارزان بوده و قیمت آن از قیمت تمام شده روکش چوب کمتر است. برای تولید ام دی اف از الیاف چوب و تراشه های چوب بازیافتی استفاده می شود. بنابراین استفاده از ام دی اف می تواند به حفاظت از محیط زیست و درختان کمک کند. با توجه به امکان استفاده از روکش در ام دی اف، قفسه های کتاب ساخته شده از این محصول چوبی را می توان در طرح ها و رنگ های مختلف ساخت.

مدل کنج کتابخانه دیواری

سبک دیواری نیز جدیدترین مدل کتابخانه های دیواری است. اگر به دنبال فضای مناسب برای کتابخانه خانه خود هستید، گوشه و کنار آن را بررسی کنید. این فضاها اغلب به عنوان فضاهای خارجی در خانه در نظر گرفته می شوند و طراحی آنها دشوار به نظر می رسد. این گوشه‌ها تنها مکان‌هایی هستند که هم در خانه‌های بزرگ و هم در آپارتمان‌های کوچک و خالی وجود دارند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل میز تلویزیون