انواع چوب ها و مواد به کار رفته

روش های نگهداری از مبل چرم

نگهداری از مبل چرم

ترفند های نگهداری از مبل چرم

مبلمان چرم همواره طرفداران خود را داشته است و روز به روز بر تعداد مخاطبان آن نیز افزوده می شود. مبلمان چرم به دلایل مختلفی دارای محبوبیت است. از جمله مهم ترین دلایل این محبوبیت می تواند راحتی و زیبایی این نوع مبلمان باشد، که مهم ترین فاکتور برای انتخاب یک نوع مبلمان است. اما نگهداری از پارچه چرم همواره یکی از دغدغه های افراد بوده است و شاید بسیاری از افراد به دلیل ندانستن روش های نگهداری صحیح از مبلمان چرم از خرید این مبلمان زیبا منصرف شده باشند. در این مقاله قصد داریم تا ترفندهای نگهداری از مبلمان چرم را به شما عزیزان آموزش دهیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

ترفند های نگهداری از مبل چرم

  • انواع چرم

قبل از هرچیز شاید بهتر باشد که در خصوص انواع چرم اطلاعاتی را به شما عزیزان بدهیم و با داشتن اطلاعات در خصوص انواع چرم، به سراغ ترفند های نگهداری از مبلمان چرم برویم.

یکی از ویژگی هایی که در خصوص بسیاری از انواع چرم صدق می کند وجود داشتن گره است.

به هر میزان که گره ها از مقاومت بالاتری برخوردار باشند چرم ما از کیفیت بالاتری برخوردار است.

همچنین میزان نرمی و انعطاف پذیری چرم نیز یکی دیگر از فاکتور های مهم در خصوص مرغوبیت چرم است.

بر این اساس به هر میزان که انعطاف پذیری یک چرمی بالاتر باشد می توان نتیجه گرفت آن چرم از کیفیت بالاتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: پنتری چیست

  • چرم مصنوعی

چرم مصنوعی همانطور که از اسم آن مشخص است به طور مصنوعی تولید می شود و بدیهی است که قیمت پایین تری در مقایسه با چرم طبیعی دارد و روش تولید بسیار آسان تری در مقایسه با چرم طبیعی دارد. اما نگهداری از مبل چرم آن به دلیل مواد اولیه بی کیفیت سخت است.

  • چرم ترکیبی

این نوع چرم ترکیبی از چرم طبیعی و مصنوعی است و دارای کیفیت بالاتری از چرم تماما مصنوعی است و در حدود 17 درصد چرم واقعی را در ساختار خود دارد.

چرم ترکیبی از مقاومت بالایی برخوردار است و ضدآلرژی است و علاوه بر این مزایا از قیمت مناسب و مقورون به صرفه ای نیز برخوردار است.

  • چرم بی کست

در ساختار این نوع چرم از پوست گاو و پلی اورتان استفاده شده است. این نوع چرم مقاومت بالایی  دارد و جایگزین بسیار مناسبی برای چرم طبیعی است.

روش تولید این نوع چرم در مقایسه با چرم طبیعی بسیار اسان تر است و با هزینه به مراتب کمتری انجام می شود.

تمیز کردن مبل چرم

  • چرم اسپیلت

این نوع چرم که دارای دانه و برجستگی های فراوانی بر روی سطح خود است،

نرمی و انعطاف پذیری زیادی دارد اما دارای مقاومت کمتری در قایسه با انواع دیگر چرم است.

قیمت چرم اسپیلت نیز در مقایسه با برخی از چرم ها بالاتر است.

بیشتر بخوانید: فرق کاناپه و مبل

  • چرم تاپ گرین یا دانه برجسته

این نوع چرم که از پوست حیوانات تولید می شود دارای ظاهری بسیار زیبا و جذاب است. البته در هنگام استفاده از چرم تاپ گرین برای ساخت مبلمان آن ها را پرداخت می کنند. عمر این نوع چرم در صورت نگهداری مناسب بسیار بالا است و نگهداری از مبل چرم آن آسان تر است به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

  • چرم نوبوک

این نوع چرم از پوست گاو تولید می شود و مواد دیگری در هنگام انجام فرآیند تولید به آن اضافه می شود که باعث افزایش مقاومت چرم نوبوک می شود.

  • چرم خالص

در آخر نیز به مرغوب ترین نوع چرم می رسیم که همانطور که از نام آن مشخص است،

چرمی است که تماما از پوست حیوانات تولید می شود بدون این که ذره ای ناخالصی در آن وجود داشته باشد.

این نوع چرم بدون ذره ای تغییر و بعد از طی نمودن مراحل ضد عفونی مورد استفاده قرار می گیرد.

چرم خالص دارای مقاومت و زیبایی بسیار زیادی است و به این جهت در بین تمامی انواع چرم از قیمت بالاتری برخوردار است.

دستمال کشیدن مبل

  • روش ها نگهداری از انواع چرم استفاده شده در مبلمان

 

  • مبلمان چرم را باید به طور مرتب گردگیری نمود. گرد و غبار بر روی مبلمان چرم به اندازه مبلمان پارچه ای خود را نشان نمی دهند، لذا برخی از افراد از انجام گردگیری غافل می شوند اما توجه داشته باشید که در صورتی که مبلمان چرم را به طور مرتب گردگیری نکنید پس از مدتی گرد و غبار موجود به بافت داخلی چرم نفوذ می کند و منجر به افت کیفیت چرم می شود. برای این کار حتما از دستمال های نخی استفاده کنید.

 

  • بعد از ایجاد هر گونه لک بر روی مبلمان چرم آن را بلافاصله پاک کنید. زیرا در صورت گذشت زمان لکه ایجاد شده به راحتی برطرف نخواهد شد و ناچار هستید که برای پاک نمودن آن از مواد پاک کننده قوی تری استفاده کنید و همین مواد منجر به آسیب به بافت چرم می شوند.

 

  • حتی الامکان سعی کنید که مبلمان چرم خود را به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. همچنین حرارت شومینه و هر گونه وسایل گرمایشی نیز می تواند کیفیت مبلمان چرم را کاهش دهد.

جدیدترین مدل های میز ناهار خوری

نکته مهم

  • توجه داشته باشید که برای نگهداری از مبل چرم مبلمان صرفا از مواد مخصوص تمیز کردن چرم استفاده کنید و از هیچ گونه مواد شوینده متفرق استفاده نکنید. زیرا در اثر استفاده از مواد پاک کننده متفرقه رطوبت بر روی چرم باقی می ماند و به سرعت بافت چرم شما را تخریب می کند. به طور کلی می توان گفت که رطوبت مهم ترین عامل تهدید کنده کیفیت چرم است. همچنین برای براق نمودن مبلمان چرم می توانید از واکس ها و اسپری های مخصوص این مبلمان استفاده کنید.

 

  • به عنوان نکته پایانی اگر آلودگی و لک وسیعی بر روی مبلمان چرم شما ایجاد شده است، تمیز نمودن لک ایجاد شده را به متخصصان این امر بسپارید، زیرا در صورتی که خود اقدام به تمیز نمودن مبلمان کنید نه تنها نمی توانید لکه را به طور موثر از بین ببرید بلکه با به کار بردن مواد پاک کننده مختلف باعث ایجاد رطوبت بر روی چرم می شوید وکیفیت چرم را نیز کاهش می دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع چرم و ترفند های نگهداری از مبلمان چرم پرداختیم.

اگر بخواهیم نکته ای طلایی را در خصوص نگهداری مبلمان چرم به شما عزیزان بگوییم آن نکته پاک نمودن سریع و آنی لکه های ایجاد شده بر روی مبلمان چرم است.

این نکته می تواند نکته ای طلایی در خصوص نگهداری هر چه بهتر و موثر تر از مبلمان چرم باشد. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.