انواع چوب ها و مواد به کار رفته, میز ناهار خوری

میز ناهار خوری استیل

ویژگی های میز ناهار خوری استیل

میز ناهار خوری استیل جزو ضروری ترین لوازم خانگی به شمار می رود که جلوه خاصی را به خانه و آشپزخانه شما می بخشد. همچنین میز ناهار خوری می تواند وسیله ای باشد برای گرد هم آوردن اعضای خانواده و مکانی برای صحبت وگپ با آن ها باشد.

اگر دوست دارید یک دکوراسیون جذاب و عالی در محیط خانه خود ایجاد کنید بهتر است از میز ناهار خوری استیل استفاده کنید چرا که دارای ویژگی های فروانی است و از محبوبیت بالایی بین افراد برخوردار است.

جالب است بدانید استفاده از میز های ناهار خوری با پایه های استیل از قرن 17 میلادی رواج پیدا کرد و کم کم محبوبیت خاصی را در سراسر جهان به خود اختصاص داد.

ویژگی های میز ناهار خوری استیل

  • اولین خصوصیت مهم میز ناهار خوری استیل داشتن پایه های مستحکم و مقام است که به راحتی می تواند وزن بالایی را تحمل کند و در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است.
  • داشتن پایه های استیل بسیار مدرن و شیک است چرا که باعث انعکاس نور آفتاب می شود و ظاهر و منظره چشم نوازی را به آشپزخانه ما می بخشد.
  • این نوع میز ناهار خوری در برابر خراش، لک و ترک کاملا مقاوم هستند و به راحتی با یک دستمال تمیز و پاک می شوند.
  • آلیاژ استیل استفاده شده در آن کاملا ضد زنگ بوده و بدون هیچ گونه نگرانی می توانید از این نوع میز ناهار خوری در آشپز خانه تان با خیال آسوده استفاده کنید.
  • طول عمر این میز های استیل بسیار بالا و با دوام است و شما تا سالیان سال نیاز به تعویض و با حتی تعمیر این نوع میز را نخواهید داشت.
  • میز های ناهار خوری استیل بیسار انعطاف پذیر هستند و در برابر شکستن بسیار مقاومت دارند و همین امر سبب شده این نوع میز های ناهار خوری در طرح ها و مدل های گوناگونی طراحی و ساخته بشوند.
  • رنگ این میز ناهار خوری استیل طوری است که به راحتی با تمامی وسایل خانه و آشپزخانه ست و هماهنگ می شود.
  • اگر در منزلتان از مبل های سلطنتی استفاده می کنید می توانید از میز های ناهار خوری استیل برای ست کردن با مبلمان خانه تان استفاده نماید.

میز ناهار خوری استیل

انواع سطح روی میز ناهار خوری استیل

سطح چوبی:

چوب های بسیار متنوعی در صنعت ساخت مبلمان و میز ناهار خوری به کار می روند که بسته به خصوصیات و ویژگی های آن ها مانند رنگ، بافت و استحکام کاربرد هایی جداگانه ای دارند.

در این صنعت استفاده از چوب گردو به علت بافت منسجم و محکم مورد محبوبیت خاصی قرار دارد و البته این نوع چوب دارای طرح و نقوش و قابلیت طرح پذیری دارد و به راحتی می توان انواع و اقسام طرح ها را حکاکی کرد و جلوه زیبایی را به میز ناهار خوری بخشید.

اما می توان گفت که  امروزه استفاده از چوب راش به عنوان یکی از پر کاربرد ترین نوع چوب در این صنعت شناخته شده است این چوب دارای خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی است و همچنین انواع مختلف منحنی ها و منبت کاری ها به روی سطح این چوب به آسانی امکان پذیر می باشد. این نوع چوب در برابر آفت و حشرات بسیار مقاوم می باشد.

البته می توان از چوب های ام دی اف هم برای سطح میز ناهار خوری استیل استفاده کرد چرا که به راحتی با رنگ کابینت های شما ست و هماهنگ می شوند و از دوام بیشتری هم برخوردار هستند.

سطح شیشه ای:

این نوع سطح برای میز ناهار خوری استیل موجب انعکاس نور و درخشندگی فراوان محیط آشپزخانه می شود و همین امر سبب شده که از این نوع متریال برای پوشش سطح میز های ناهار خوری استیل بسیار مورد توجه و استفاده افراد قرار بگیرد.

این سطح دارای یک صفحه شیشه ای نشکن و بسیار مقاوم می باشد.

سطح سنگی:

یکی دیگر از سطح های که می توانیم برای روی میز ناهار خوری استیل استفاده کنیم سنگ های گرانیکی و مرمر می باشدکه دارای رگ های روشن و تیره هستند و تلفیق آن با پایه های استیل میز ناهار خوری بسیار جذاب و هارمونی است.

 تبلیغات: دستگاه مونتاژ قطعات smd

رنگ بندی میز ناهار خوری استیل

همانطور که بیان شد این میزهای استیل بسیار زیبا و با قابلیت هماهنگ شدن با تمامی وسایل خانه می باشند و دارای رنگ بندی های مختلف و متنوعی هستند از جمله:

  • کروم
  • نقره ای
  • طلایی
  • مسی

انواع مدل ها و شک های میز ناهار خوری استیل

مدل گرد:

این نوع مدل برای میز ناهار خوری استیل مناسب برای فضای های کوچک و کم جمعیت هستند و به علت نداشتن گوشه می توانید از صندلی های بیشتری در دور آن استفاده کنید.

و همچنین فضای پایین آن برای آزادی پاها بسیار مناسب است.

رنگ بندی میز ناهار خوری استیل

مدل مستطیل:

این مدل  برای میز ناهار خوری استیل بسیار پر طرفدار و محبوب است چرا که از آن می توان در فضا های باریک تر استفاده کرد و به راحتی در اطراف آن رفت و آمد کرد. این نوع میز ها دارای طول و عرض استانداری هستند و با افزایش طول آن عرضشان هم تغییر می نماید.

مدل مربع:

این مدل برای میز ناهار خوری استیل مناسب آشپزخانه های مربعی شکل می باشد این نوع مدل دارای ابعاد و اندازه یکسان در طول و عرض خود دارد. در این نوع میز به مانند نوع گرد آن افراد می توانند به فاصله مساوی در کنار یکدیگر بنشینند و از غذا خوردن در کنار هم لذت ببرند.

مدل بیضی:

این مدل برای میز ناهار خوری استیل می تواند گزینه خوبی باشد چرا که تلفیقی از میز مستطیل  و گرد می باشد و می توانید از آن در آشپزخانه های مستطیلی بسیار مناسب است و همچنین به علت نداشتن گوشه می توانید به آسانی و آزادانه از کنار آن رفت و آمد کرد.

تبلیغات: شیر حوله خشک کن فلت

سخن آخر

در این مقاله سعی کرده ایم به طور جامع و کامل به بررسی میز های ناهار خوری استیل بپردازیم تا شما بیشتر با این میز ناهار خوری پر کاربرد آشنا بشوید.

همانطور که بیان شد میز های ناهار خوری استیل دارای تنوع بالا هم در نوع سطح و هم در رنگ می باشند و دست شما را برای هماهنگ کردن دکوراسیون منزلتان کاملا باز

می گزارند.