میز ناهار خوری

میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک؟ کدام بهتر است؟

میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک

میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک؟

اگر مدتی ست که برای شما هم سوال شده ، میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک ، کدام گزینه ی مناسب تری برای خرید است، این مقاله برای شما ساخته شده است.

پیشینه استفاده از میز ناهار خوری و همین طور میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک، به سال های خیلی خیلی دور بر می گردد، شاید بتوان گفت از دوران تمدن های یونان و رم باستان، انسان ها، خصوصا برای مهمانی ها و ضیافت هایشان از میز ناهار خوری استفاده می کردند. اما امروزه جایگاه و اهمیت میز ناهار خوری بیشتر از پیش شده و با آنلاین شدن مشاغل در سال های اخیر، در بعضی خانه ها جایگاه میز اداره، به میز های ناهار خوری داده شده است.

البته با گذشت سال ها و تغییر در سبک و سیاق زندگی ها، اساس خانه ها نیز همراه با ما، دستخوش تغییر شدند، حال این تغییرات گاهی در جنس متریال استفاده شده در آن ها بوده و گاهی در شکل و شمایل و سبک ظاهری آنها تاثیر گذاشته.

در گذشته به دلیل جمعیت بیشتر خانواده ها، میز ها ابعاد بسیار بزرگ تری داشتند و جایگاه مراکز خانه به آنان اختصاص داده می شد اما امروزه با کوچک تر شدن خانواده ها و همینطور کوچک تر شدن خانه ها، میز های ناهار خوری هم از ابعادشان کاسته شده و عموما به گوشه های خانه انتقال یافته اند، البته هنوز در بعضی خانه ها جایگاه میز ها در مرکز خانه حفظ شده است.

میز های بیضی و مستطیلی

امروزه عموما به دلیل مستطیلی شکل بودن نقشه ی خانه ها و خصوصا اتاق های غذا خوری، میزهای مستطیلی شکل، { حال میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک } طرفدار بیشتری دارند و البته به دلیل ظرفیت یشتری که دارند، برای خانه های پر رفت و آمد گزینه ی خوبی به شمار می آیند.

شکل خطی آن ها هم همین طور اجازه می دهد تا فضای کافی برای راه رفتن در اطراف میز وجود داشته باشد. اما در این میان هم هستند افرادی که گزینه های جدیدترین مدل میز گرد، بیضی و یا حتی مثلثی را انتخاب می کنند که در اکثر مواقع ظاهر مدرن تری هم به فضا می دهد.

البته میز های بیضی شکل یا دایره شکل به دلیل گرد بودن شان از نظر روانشناسی، فضای صمیمی تر و گرم تری را به محیط القا میکنند و اگر این موضوع برای شما اهمیتی ویژه دارد قطعا میز های دایره ای شکل مناسب شما هستند و اگر خواستار فضایی کلاسیک هستید می توانید میز چوبی منبت کاری شده را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت میز ناهار خوری مدرن با اسپرت

انتخاب میز ناهار خوری مناسب

شاید شما هم هنگام خرید اساس منزل، خصوصا زمانی که به خرید مبلمان و میز ناهار خوری نزدیک می شوید، این سوال برایتان پیش بیاید که، میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک؟

کدام می تواند انتخاب بهتری برای خانه ی دوست داشتنی ی من باشد؟

بهتر است از همین ابتدا، این موضوع را بدانید که هیچ کدام، حال میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک، به خودی خود، گزینه ی بد تر یا بهتری نیستند؛

بلکه این سلیقه ی شما و سبک و استایل باقی اساس منزل شماست که بهتر یا بدتر بودن وسیله ای را تعیین می کند، به همین جهت در هنگام خرید، حتما به باقی وسایل منزلتان هم نیم نگاهی بیاندازید.

البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که فقط با خرید یک میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک، نمی توانید به یک باره حس مدرن بودن یا کلاسیک بودن را به کل فضا القا کنید و باید در انتخاب باقی اجزا و اساس خانه هم، سبک انتخابی خود را فراموش نکرده و پیرو آن باشید.

طراحی سایت اقساطی در وب یار سئو

میز ناهار خوری پرومکس

انتخاب بین میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک

برای شناخت سبک یک میز ناهارخوری مدرن یا کلاسیک اول از همه باید با ویژگی ها و خصوصیات هر سبک بیشتر آشنا شوید.

یکی از تفاوت های اصلی و عمده میان میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک ، در متریال و جنس مواد اولیه تشکیل دهنده ی میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک است؛ میز های شیشه ای معمولا سبک مینیمال )سبک مینیمالیسم = ساده گرایی( و مدرن تری نسبت به میز های چوبی دارند.

عموما رسالت میز های چوبی، با سبک کلاسیک عجین شده است، اما با اضافه کردن کمی متریال مصنوعی یا شیشه به دیزاین آن، می تواند به سبک مدرن نزدیک شده و دوستداران سبک مدرن را، تا حدودی به سمت خود بکشاند.

اغلب اوقات، افراد تفاوت لوازم و وسایل سلطنتی را با لوازم کلاسیک نمی دانند و به اشتباه آن ها را یکی می شمارند، اما لوازم پیرو سبک کلاسیک، دارای سادگی بیشتری هستند و از تجملات سبک سلطنتی دوری می کنند، سبک و مقاوم هستند و از لحاظ قیمت ،از نمونه های سلطنتی ارزان تر و به صرفه تر هستند.

یکی از ویژگی های چوب استفاده شده در میز های کلاسیک، رنگ آن است که به رنگ هایی که در طبیعت می بینیم نزدیک تر است و عموما از چوب طبیعی برای ساختش استفاده می شود، از آن جایی که جنس این میز ها اکثرا از چوب طبیعی است، کمی مراقبت بیشتری نسبت به میز های مدرن دارند و امکان خط و خش افتادن روی بدنه یا سطح آنان وجود دارد.

برای مطالعه: چگونه یک میز ناهار خوری خوب بخریم

سخن آخر

اگر فضای گرم و صمیمی را ترجیح می دهید بهتر است این نکته را بدانید که معمولا وسایل چوبی، که در سبک کلاسیک بسیارند، گرما و صمیمیت بیشتری را نسبت به وسایل استیل و شیشه ای )که بیش تر در سبک مدرن و وسایل مینیمال یافت می شوند( القا می کنند و از میان گزینه های میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک، میز کلاسیک انتخاب کم ریسک تری برای شماست، اما اگر طرفدار میز ناهار خوری مدرن هستید هم خیلی نگران نباشید، با استفاده از رنگ های گرم در باقی قسمت های خانه، می توانید کمی صمیمیت بیش تری به محیط القا کنید.