میز ناهار خوری

با چه چسبی می‌توان سنگ‌های شکسته ساختمان را ترمیم کرد؟

به گزارشی که از سایت رایمند تجارت داشتیم، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمانی سنگ‌هایی است که در داخل و خارج این ساختمان نصب شده‌اند. این سنگ‌ها اگرچه زیبایی و مقاومت زیادی دارند اما در مواقعی ممکن است عوامل مختلف منجر به شکستن این سنگ‌ها بشوند.

از آنجایی که ترمیم و‌ جایگزینی سنگ‌ها هزینه‌های زیادی دارد، می‌توان با چسباندن سنگ‌های شکسته شده به یکدیگر این هزینه‌ها را کاهش داد. در اینجا سوال پیش می‌آید که با کدام چسب باید سنگ‌های ساختمانی را ترمیم کرد؟

چسب‌‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سنگ‌های ساختمانی را به هم بچسبانید. برای خرید این چسب‌ها، وارد وب سایت رایمند تجارت شوید و سفارشات خود را ثبت نمایید.

خرید چسب پلی اورتان

ترمیم سنگ‌های شکسته ساختمانی با چسب پلی اورتان

برای این که بتوانید به خوبی سنگ‌های شکسته را به هم بچسبانید، در گام اول باید به نوع سنگ توجه کنید. تفاوت ظاهری و ساختاری که سنگ‌های مختلف دارند، باعث می‌شوند که شما به انواع مختلفی از چسب‌ها نیاز پیدا کنید.

برای مثال اگر سنگ نما مرمر است، باید چسب‌های شفاف را برای چسباندن آن‌ها انتخاب نمایید. معمولأ با چسب‌هایی که بر پایه رزین اپوکسی یا پلی استر هستند، نما را به‌ هم می‌چسبانند.

این چسب‌ها مقاومت بالایی دارند و در برابر باد، باران و گرد و خاک نیز مقاوم هستند. با استفاده از چسب برای ترمیم سنگ‌های شکسته ساختمانی، تا حدودی در کاهش هزینه‌ها موثر خواهید بود. برای استعلام قیمت چسب پلی اورتان و سفارشات انواع چسب مناسب ساختمان می‌توانید به سایت رایمند تجارات مراجعه کنید.

 

انواع چسب برای ترمیم سنگ‌های ساختمانی

چسب سنگ در انواع مختلف تولید شده و به فروش می‌رسد. با توجه به میزان شدت شکستگی‌های سنگ و همچنین نوع سنگ، باید یک چسب خوب را خریداری کنید.

بهترین چسب سنگ همان چسبی است که با ظاهر سنگ هماهنگ باشد و در موارد خاص رنگ بپذیرد. در ادامه برخی از این چسب‌ها معرفی شده‌اند:

 

چسب ماستیک

چسب ماستیک به نوعی از چسب‌های سنگ گفته می‌شود که به صورت مایع به فروش می‌رسد. این چسب حالت لاستیکی دارد و زود خشک می‌شود. با توجه به مقاومت گرمایی بالای چسب‌های ماستیک و مقاومت آن‌ها در برابر آب، می‌توان هر نوع سنگ ساختمانی را با استفاده از آن به هم چسباند.

این چسب خاصیت ارتجاعی دارد و ماندگاری آن بالا است. با توجه به ویژگی‌هایی که چسب‌های ماستیک دارند، قیمت مناسبی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. چسب ماستیک مناسب سنک معمولا ماستیک پلی اورتان هستند . شما می‌توانید برای خرید این چسب‌ها با ما در رایمند تجارت در ارتباط باشید.

 

چسب اپوکسی

متداول‌ترین چسبی که برای چسباندن سنگ‌های ساختمانی کاربرد دارد، چسب اپوکسی است. این نوع از چسب در برابر فشار مقاومت زیادی را از خود نشان می‌دهد.

این محصولات بر پایه رزین اپوکسی طراحی شده‌اند و پس از خشک شدن سخت و صلب می‌شوند.‌ مدت زمان خشک شدن این چسب‌ها بین چند دقیقه تا چند ساعت است. به هر میزان که زمان خشک شدن آن‌ها بیشتر باشد، کیفیت و سختی چسب نیز افزایش خواهد یافت.‌

چسب‌های اپوکسی در دو نوع تک جزئی و دو جزئی تولید می‌شوند. هر دو نوع از این چسب‌ها برای چسباندن سنگ‌های ساختمانی به هم مناسب هستند. معروف ترین و یکی از بهترین چسب های اپوکسی، چسب بلزونا است که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان مزایای این چسب را دست کم نگیرید و حتما مطالعه کوتاهی درباره آن داشته باشید.

 

چسب‌های خمیری

چسب‌های خمیری در هر نوعی که باشند، قادرند سنگ‌های ساختمانی را به هم پیوند بدهند. این چسب‌های رنگ پذیر حالت خمیری دارند و در تیوپ‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌شوند.

 

کاربرد چسب سنگ

عمده‌ترین کاربردی که از چسب سنگ انتظار می‌رود، کاربرد در چسباندن سنگ‌های ساختمانی است. با این حال، کاربرد این سنگ‌ها به همین چند مورد محدود نخواهد شد. اگر بهترین چسب سنگ را خریده باشید، می‌توانید برای نصب کاشی‌ها با سرامیک و سایر قطعات سفالی ساختمانی از آن استفاده کنید.

همچنین با این چسب‌ها می‌توان فولاد را به بتن متصل کرد و آجر‌ها را روی انواع رمپ ثابت ساخت. از این چسب‌ها برای تمامی سطوحی که عایق حرارت هستند، استفاده می‌شود. حتی شما می‌توانید چسب سنگ را برای چسباندن سنگ بر روی شیشه به کار بگیرید. پس در هر کار ساختمانی که نیاز به چسب باشد، چسب‌های سنگ کاربرد دارند.

خرید چسب بلزونا

نکات مهم در ترمیم سنگ‌های ساختمانی آسیب دیده

زمانی که تصمیم می‌گیرید به جای خرید سنگ ساختمانی جدید آن را با چسب ترمیم کنید، باید به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات هستند که باعث افزایش مقاومت سنگ‌ها شده و ظاهر آن‌ها را نیز بهبود می‌دهند:

  • ابتدا با استفاده از یک سنباده دو سطحی که قرار است با چسب به هم متصل شوند را سنباده کنید. سپس خاک را پاک کنید و یک سطح صاف و تمیز را به وجود بیاورید.
  • شما می‌توانید برای بهبود ظاهر سنگ از چسب‌هایی استفاده کنید که رنگ پذیر هستند. در این صورت نما را بهتر ترمیم خواهید کرد.
  • برای صیقلی کردن سنگ‌ها پس از چسباندن آن‌ها به هم، استفاده از واکس سنگ پیشنهاد می‌شود.
  • قبل از این که چسب را به کار بگیرید، دستکش بپوشید. سپس نکات ایمنی که روی بسته چسب درج شده‌اند را با دقت بخوانید. در مرحله بعد چسب را بر روی سطح مورد نظر بزنید و کمی صبر کنید تا چسب خشک شود. با خشک شدن چسب، سنگ هم کاملا به هم خواهند چسبید.

قیمت چسب‌های ترمیم سنگ ساختمانی

یکی از مسائل مهمی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند، قیمت خرید انواع چسب ترمیم سنگ ساختمانی است. برای خرید این چسب‌ها اولین کاری که باید بکنید، این است که نوع چسب را مشخص نمایید.

پس از این که نوع چسب مشخص شد، قیمت آن نیز مشخص خواهد شد. به هر اندازه که کیفیت چسب مد نظر شما بیشتر بشود، به همان اندازه قیمتش نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن، حجم چسب رابطه مستقیمی با قیمت دارد و اگر افزایش پیدا کند، قیمت را بیشتر خواهد کرد.

این که شما از چه فروشگاهی چسب را بخرید، این که برند چسب چیست و این که چسب چه ویژگی‌هایی دارد، بسیار مهم هستند. برای خرید محصولاتی با قیمت مناسب کافی است به دنبال فروشگاه‌های معتبر باشید.

خرید چسب از سایت رایمند تجارت

خرید انواع بهترین چسب ساختمانی از رایمند تجارت

برای این که بتوانید بهترین چسب سنگ را خریداری کنید لازم است که به فکر یک مرکز معتبر برای خرید این چسب‌ها باشید. رایمند تجارت یکی از همین مراکز است. شما می‌توانید انواع چسب سنگ را با توجه به کاربرد مد نظر خود از آن بخرید.

امروزه به دلیل ویژگی‌های مختلفی که این فروشگاه در خود جای داده است، آن را نسبت به سایر مراکز فروش انواع چسب ترمیم سنگ‌های ساختمانی بهتر می‌دانند. اول از همه این که این فروشگاه قیمت‌های اقتصادی و به صرفه را برای شما در نظر گرفته است.

در ضمن این فروشگاه شما را برای خرید بهترین نوع از چسب‌ها راهنمایی می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن چسب را برای شما ارسال می‌نماید.

توجه داشته باشید که جهت سهولت شما کاربران گرامی در امر خرید دیگر نیازی نیست که حضورا به این فروشگاه مراجعه کنید. می‌توانید وارد وب سایت رایمند تجارت شوید و سفارشات خود را در این وب سایت به ثبت برسانید.

منبع خبر: https://www.raymandtejarat.com/