میز ناهار خوری

استعلام قیمت و خرید نهال میوه از پالیز نهال

یکی از مراحل احداث باغ تجاری، استعلام قیمت و خرید نهال میوه از پالیز نهال است؛ با توجه به قیمت نهال میوه امروزه خرید نهال با صرفه و اقتصادی که کیفیت عالی برای کاشت در مزارع را داشته باشد، یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان و باغداران محسوب می‌شود؛ اطلاع داشتن از قیمت‌های واقعی و بررسی مقدار سرمایه مورد نیاز به کشاورز کمک می‌کند تا سرمایه اولیه را برای احداث باغ تامین کنند.

البته استعلام قیمت نهال میوه تنها یک بخش از قضیه است؛  از همه مهمتر کیفیت نهال همچنین سازگاری نهال با منطقه است؛ اگر شما گران قیمت‌ترین نهال کشور را خریداری کنید ولی کیفیت لازم را نداشته و نتواند پاسخگوی نیاز شما باشد باعث تلف شدن وقت و سرمایه خواهد شد؛ فراموش نکنید خرید نهال یک مسئله کاملاً حرفه‌ای و پیچیده بوده و نباید آن را ساده و آسان فرض کنید؛ برای شناخت بهتر انواع نهال همراه ما باشید.

لیست قیمت نهالستان سعید قاسمی

شما با مراجعه به سایت و دانلود کاتالوگ  می‌توانید لیست قیمت نهالستان سعید قاسمی را مطالعه کنید؛ البته با مطالعه کاتالوگ شما می‌توانید با انواع نهال‌های سردسیری و گرمسیری را نیز بشناسید؛ المان‌های اصلی برای قیمت گذاری نهال‌ها در این مرکز عبارتند از:

  • در نظر گرفتن مصوبه وزارت جهاد کشاورزی: چون این نهالستان تحت نظر سازمان وزارت جهاد کشاورزی  و به عنوان نماینده رسمی آن فعالیت می‌کند.
  • روش‌های تکثیر نهال: اکثراً نهال‌های تکثیر شده در این مرکز بر پایه اصلاح شده و آخرین علم پیشرفته گیاهپزشکی و کشاورزی انجام می‌شود.
  • تعداد خرید نهال‌ها: مسئولین این نهالستان تخفیف ویژه‌ای برای خرید عمده نهال در نظر گرفته‌اند.
  • فصل فروش نهال: مطمئناً در فصل فروش نهال قیمت نهال‌ها متفاوت است و شما می‌توانید با پیش خرید نهال این محصولات ارزشمند را به قیمت بسیار مناسب و پایین‌تر از سطح بازار خریداری کنید.

فروش نهال میوه های سردسیری

همانطور که اشاره کردیم قیمت نهال تنها بخشی از دغدغه کشاورزان است؛ باغداران باید با انواع نهال میوه‌ها آشنایی داشته و بدانند با منطقه آنها سازگاری دارد یا نه؟ فروش نهال میوه های سردسیری توسط این شرکت شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ به عنوان یک باغدار باید با ویژگی نهال سردسیری آشنایی داشته باشید:

  • اکثر نهال‌های سردسیری بدون محدودیت ارتفاعی می‌توانند از ارتفاع ۷۰۰ متر به بالا کاشته شوند، بنابراین قبل از خرید نهال ارتفاع منطقه خود از سطح دریا را به دست آورده و بر اساس آن خرید کنید.
  • وزش بادهای سرد و سوزناک در مناطق سردسیری باعث صدمه به درختان مخصوصاً نهال‌های تازه کاشته شده می‌شود، کشاورزان به هنگام خرید نهال توجه داشته باشند نهال‌هایی را خریداری کنند که تنه آنها سوز سرما را تحمل کرده و دچار آفتاب سوختگی زمستانه و ترک نشوند.
  • با توجه به تغییر اقلیم کشور ایران در سال‌های گذشته و کاهش بارندگی در این مناطق؛ اکثر مناطق سردسیری کشور دارای اقلیم سرد و خشک بوده و درصد رطوبت آنها کمتر از ۶۰ درصد است؛ مطمئن باشید نهال میوه می‌تواند این میزان از درصد رطوبت و خشکی هوا را تحمل کند.

علاوه بر شناختن نهال‌های سردسیری اگر شم اقتصادی داشته باشید؛ پولسازترین و سودآورترین نهال‌های سردسیری را نیز خواهید شناخت؛ خرید نهال گردو، خرید نهال بادام همچنین نهال‌های سیب، انگور، گیلاس و… جزو نهال‌های پربازده محسوب می‌شود.

نهال میوه های کمیاب سردسیری

به عنوان یک کشاورز در مناطق سردسیری بهتر است، نهال میوه های کمیاب سردسیری را به خوبی بشناسید، با خرید نهال میوه کمیاب و کاشت آن در مزارع خود می‌توانید به عنوان اولین باغدارانی که در منطقه میوه‌های متفاوت تهیه می‌کنند به سوددهی و درآمد مناسب برسید، برای شناختن بهتر این نهال‌ها به سایت paliznahal.ir مراجعه کنید.

✓نهال توت موزی سیاه و نهال توت موزی سفید

✓انواع نهال تمشک

✓انواع نهال بلوبری

✓نهال گردو تو سرخ

فروش نهال گرمسیری

فروش نهال گرمسیری در مناطق گرمسیری و بیابانی کشور مهم، ضروری و حیاتی است؛ به همان اندازه که در مناطق سردسیری کشور تنوع نهال زیاد بوده و کشاورز حق انتخاب بیشتری دارد؛ به خاطر اقلیم‌های سخت و طاقت فرسای مناطق گرمسیری خصوصاً مناطق بیابانی پوشش گیاهی در این منطقه کمتر از حد انتظار بوده و  باغداران باید نهال‌هایی را خریداری کنند که در این مناطق رشد اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشد.

  • بارش باران معمولاً در این مناطق کمتر از ۲۵۰ میلیمتر است؛ یعنی درختان با چالش کم آبی و خشکی هوا روبرو هستند.
  •   به خاطر هموار بودن سطح زمین تبخیر رطوبت در سطح زمین بیش از اندازه انجام می‌شود؛ همین موضوع مشکلاتی برای درختانی به وجود می‌آورد که ریشه آنها به صورت افشان و نزدیک به سطح زمین رشد می‌کند.
  • بادهای گرم و پرحرارت در مناطق گرمسیری به درختان و نهال‌ها صدمه می‌زنند.
  • زاویه تابش نور خورشید در این مناطق مستقیم بوده علاوه بر آن روزهای تابستان طولانی مدت است؛ حرارت و  مستقیم آفتاب باعث بیماری‌های آفتاب سوختگی تابستانه و سوختگی برگ درختان می‌شود.

کشاورزان با توجه به موارد بالا باید نهال‌های گرمسیری و زودگل را انتخاب کنند تا دچار شوک و تنش نشوند؛ نهال‌های انجیر، انگور و بادام برای کاشت این مناطق مناسب بوده و قابلیت کاشت دیمی را دارند؛ نهال انار، خرمالو، زیتون، زرشک و… مناسب برای مناطق گرمسیری هستند.

مشاوره کشاورزی رایگان

نهالستان‌های معتبر با ارائه مشاوره کشاورزی رایگان در تمامی مراحل احداث باغ در کنار باغداران بوده و به بهترین نحو به آنها کمک می‌کنند:

  • انتخاب ارقام سازگار و آشنایی با دوره کاشت برای هر منطقه خاص: با توجه به اقلیم و ارتفاع هر منطقه  نهال باید در یک زمان به خصوص در منطقه کاشته شده و کشاورز نهال سازگار با منطقه را بشناسد.
  • تجهیزات و فناوری‌های کشاورزی: شناختن و استفاده از تجهیزات و فناوری‌های کشاورزی مدرن، به کشاورزان در بهره‌وری بهتر و کاهش هدررفت منابع کمک کنند.
  •  مدیریت منابع آب، خاک و تغذیه باغ: بهینه‌سازی مصرف آب، نگهداری و بهبود خاک و برنامه کوددهی درختان برای کشاورزان مهم است.
  • مقابله با آفات و بیماری‌های گیاهی:  کارشناسان در شناسایی، پیشگیری و مدیریت آفات و بیماری‌های باغ میوه کمک می‌کنند.

نکات مهم در خرید نهال

یک باغدار باید نکات مهم در خرید نهال را شناخته و از آن تبعیت کند تا در فرایند خرید نهال موفق باشد:

  •  نهال‌های تک شاخه و قائم با ارتفاع کمتر از یک متر و ریشه‌های پراکنده گزینه مناسبی هستند.
  • متناسب بودن ارتفاع نهال با ریشه درختان
  • لیبل دار بودن نهال و داشتن شناسنامه رسمی از وزارت جهاد کشاورزی
  • داشتن کارت گارانتی نهال که نشانه تضمین کیفیت نهال هست.
  • کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش تکثیر نهال و همچنین اصلاحی بودن نهال

کلام آخر

به عنوان کلام آخر به شما توصیه می‌کنیم اگر هدف شما راه‌اندازی و احداث باغ تجاری و مدرن است، حتماً از افراد متخصص و کارشناسان با تجربه در این زمینه کمک بخواهید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009