میز ناهار خوری

میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی؟ کدام یک بهتر است

میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی

مقدمه

افرادی که این روزها در صدد خرید میز ناهار خوری هستند و در انتخاب مدل میز( گرد یا مستطیل) دو به شک هستند بهتر است تا انتها به مطالعه این مقاله بپردازند، این گونه می توانند با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به انتخاب نموده و کالایی مطلوب را تهیه کنند.

در نظر داشته باشید که با ورود سبک مدرن به زندگی های امروز، اشیاء حالات گوناگون به خود گرفته و در حالت های متفاوت اما جذاب تولید و عرضه می شوند. همچنین باید گفت که میز ناهار خوری یکی از اصلی ترین اجزاء در محیط منازل محسوب شده و برای تکمیل چیدمان وجود آن لازم و ضروریست.

داشتن چیدمانی زیبا در منزل سبب دستیابی به آرامش خیال بیشتر در افراد می شود و علاوه بر آن انتخاب میز ناهار خوری متناسب با دیگر وسایل موجب می شود وعده های غذایی را همراه با خانواده خود با لذت بیشتر صرف کنید.

امروزه ایجاد تنوع در ساخت میزها بسیار افزایش یافته، اما به طور کلی باید اظهار داشت که میزها به شکل گرد یا مستطیل هستند و ما در ادامه کمک می کنیم انتخاب بهتری برای منزل خود داشته باشید.

آیا میز ناهار خوری گرد بهتر است یا مستطیلی؟

انتخاب میز برای منازل باید با توجه به عوامل گوناگون انجام گیرد تا علاوه بر کاربرد، زیبایی را در فضا به وجود آورد از این رو لازم است افراد با توجه به چیدمان و سبک پیاده سازی دکوراسیون در منزل به انتخاب میز ناهار خوری گرد یا مستطیل اقدام کنند.

همچنین از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب میز به آن دقت شود دارا بودن استاندارد های لازم و استحکام و کیفیت چوب به کار رفته در ساخت میزهاست.

انتخاب بین میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی

آیا می دانید که میزهای ناهار خوری گرد چه مشخصاتی دارند؟

در ابتدا باید آگاه باشید که میزهای ناهارخوری گرد خود دارای مدل های گوناگونی است و انتخاب هریک بنا به سلایق افراد و چیدمان محیط  اجرایی می گردد، حال به شرح اسامی مدل های مختلف میزهای گرد خواهیم پرداخت.

  • میزهای ناهار خوری گرد نیازمند جای کم، این مدل مناسب افرادیست که علاقه به داشتن میز ناهار خوری دارند اما فضای انتخابی آن ها کم و محدود است.
  • میزهای ناهار خوری با پایه های مدرن، بسیار زیبا و شیک بوده و انتخاب آن برای افراد کم جمعیت مناسب است.
  • میزهای ناهار خوری گرد مدل روستیک، با تبعیت از سبک های اسپرت توانسته اند نسبت به سایر مدل ها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهند.
  • میزهای ناهار خوری گرد با چهار پایه، نیازمند فضای کافی بوده ( بدون محدودیت) و برای چهار نفر مناسب است.
  • میزهای ناهار خوری گرد با سه پایه، برای خانواده های که تعداد اعضاء آن زیاد است مناسب می باشد.

آشنایی بیشتر با ویژگی های مثبت و منفی میزهای ناهار خوری

مزایا

  • استفاده از میزهای گرد به سبب آن که ساختار آن صاف و صیقلی است برای خانواده ها با فرزندان کوچک توصیه می شود، زیرا آسیبی متوجه سلامتی کودک شما نخواهد بود.
  • به علت داشتن حالت مرکزی در میزهای گرد دستیابی به وسایل موجود روی میز به راحتی ممکن می گردد.

معایب

  • مهم ترین عنصری که آن را می توان به عنوان عیب در میزهای گرد برشمرد، سادگی و بی آلایشی این میزهاست که همین امر سبب می شود پس از مدت کوتاهی خسته کننده باشند.
  • پیش از انتخاب این میزها در نظر داشته باشید که سطح میز بر روی یک پایه استوار است از این رو استحکام آن به حد معمولی بوده و نباید به آن فشار زیادی وارد کرد و همواره در زمان استفاده لازم است جانب احتیاط رعایت شود.
  • محل قرار گیری این میزها باید حالتی مناسب داشته باشد در غیر این صورت قناصی و زشتی محیط را به دنبال دارد.

میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی کدام را بخریم؟

آشنایی بیشتر با میزهای ناهارخوری مستطیل

در این قسمت برای آن که متوجه شویم که میز ناهار خوری گرد بهتر است یا مستطیلی به ذکر مواردی خواهیم پرداخت که توجه به آن ها سبب انتخاب مناسب تری برای شما خواهد شد.

مزایا

  • میزهای مستطیلی به سبب طراحی متفاوتی که نسبت به میزهای گرد دارند، ازفضای بیشتری برای قرار دادن وسایل برخوردار هستند.
  • میزهای مستطیلی را می توان در ناحیه های مختلف منزل ( کنار دیوار) قرار داد در صورتی که این امر در میزهای گرد امکان پذیر نیست.
  • دید افراد به یکدیگر زمانی که به دور زمین مستطیل هستند بهتر است، اما وجود فواصل وجهی در زمانی که محیط شلوغ است ممکن است نامناسب باشد.

معایب

  • در میزهای مستطیل میزان دسترسی افراد به چیدمان روی میز یکسان نیست و این مسئله به علت وجود تفاوت در طول و عرض میز رخ می دهد.
  • چهار گوشه میزهای مستطیل تیز است و ممکن است در طی حواس پرتی کوچکی خطرات زیادی بروز یابد.

برای فضای آشپزخانه ها میز ناهار خوری گرد بهتر است یا مستطیلی؟

پیش از انتخاب میز برای محیط آشپزخانه این سوال را از خود بپرسید که قرار است میز را در کدام ناحیه قرار داد، در پاسخ به این سوال انتخاب شما به حالت قطعی تر انجام خواهد گرفت و آگاه هستید که می توانید چه مدلی از میز ناهار خوری را انتخاب نمایید.

افرادی که همواره کنجکاو بوده و در پی این هستند که میز ناهار خوری گرد بهتر است یا مستطیلی باید به متراژ محیط توجه نموده سپس به انتخاب اقدام کنند تا مشکلی متوجه آنان نگردد و با خیالی آسوده از این کالا بهره گیری کنند.

بیشتر بخوانید: میز ناهار خوری مدرن یا کلاسیک؟

آیا می دانید که میز ناهار خوری مناسب برای سالن ها کدام است؟

در پاسخ به این سوال با قطعیت باید گفت که میزهای مستطیل، گواه این امر هم فضای بزرگ سالن است که امکان راحتی بیشتر را فراهم کرده و چیدمان شکیل تر را پدید خواهد آورد.

نتیجه گیری

سعی کردیم با ارائه این مطالب ویژگی ها و همچنین مزایا و معایب میزهای ناهار خوری گرد و مستطیل را برای شما بیان کنیم تا این امکان فراهم شود با دید بهتر و اطلاعات جامع تر به انتخاب اقدام نمایید و محصولی کاربردی را تهیه کنید.

این گونه قادرید با خیالی آسوده میز مورد علاقه خود را انتخاب کرده و لحظات خوشی را در کنارعزیزانتان سپری کنید.